maanantai 22. marraskuuta 2010

10min kahvakuulatreeni!



Tätä treeniä teen yleensä kerran pari viikossa. Treeni kestää vain 10minuuttia, joten ei vie paljonkaan aikaa. Kaloreita paloi 80 ja 40% siitä oli rasvanpolttoa!:) Maximisyke oli 173 ja keskimääräinen 147.

1. Etuheilautus 15-20x
Leveä haara-asento, polvet ja varpaat hiukan ulospäin. Heijaa kuulaa alhaalta ylöspäin niin, että kädet ovat mahdollisimman rentoina. Liike lähtee vatsasta ja kropasta. Haastetta tuo enemmän jos viet liikkeen pään yläpuolelle.


2. Askelkyykky ja pujotus 10x/jalka


3. Lankku ja soutu 15x/käsi
Vatsa tiukkana, pylly piukkana (runollista). Vartalo täysin suorana, lantio suoraan lattiaa kohde (ei käänny liikkeen aikana).


4. Korkkiruuvi 10x/käsi
Leveä haara-asento, polvet ja varpaat hieman ulospäin.


5. Vatsa kierto 25x/puoli
Sarviotteella puolelta toiselle heijaus. Mitä enemmän kiertoa, sitä tehokkaampi liike on.


6. Vatsat 20x


7. Vatsa kierto 25x/puoli TOISTAMISEEN

8. Allit 20x


9. Sivuille nostot ja ylös 10x
Tämä liike on hieman vaikea selittää. Sarviote kuulasta, hieman haara-asento. Vie kuula sivulta sivulle ja ylös. Kädet melko suorana. Jatka liikettä 10kertaa. Kroppa tiukkana. (tämä liike näkyy aiemmassa kettlebell videossa, jonka olen postannut tänne)


10. Kyykyt sarviotteella 15x
Normaali kyykky, mutta sarviote kuulasta ja kädet 90asteen kulmassa.

11. Vartalokierto 20x/puoli
Sarviote, vatsa tiukkana. Pidä kädet 90asteen kulmassa ja kierrä puolelta toiselle reippaassa tahdissa.

12. Pystysoutu 20x


PS. SARVIOTE:


ENJOY!!

2 kommenttia:

  1. näyttää hyvältä! taidan alkaa vetämään tällä illan treenit :) ihana kahvakuulani kun on ollut pitkään ovenpönkkänä, kun en ole oikein osannut sitä hyödyntää!

    VastaaPoista
  2. Etin googlesta kahvakuula juttuja ja tää löyty :D Ostin kans kuulan ja oon todella positiivisesti yllättynyt! Hyvä väline! :)

    VastaaPoista

Kiitos kaunis kommentistasi. :)